Hvilket telemarketingsystem ville du bruge, hvis du skulle starte din egen virksomhed?


Hvert �r er der tusindvis af unge der tager arbejde som telemarketings�lgere. Det er et af de mest popul�re jobs at s�ge, netop fordi det er noget de fleste kan finde ud af: At ringe til andre. Det er dog de f�rreste der bliver h�ngende i s�dan et job, da det ikke kun er at l�fte r�ret og ringe til andre der er udfordringen, men at g�re det hver dag op til 200 gange om dagen. Ofte er l�nnen ikke s�rlig h�j p� et telemarketingbureau, men til geng�ld f�r man en god provision. Det er derfor ogs� en bestemt type medarbejdere der passer bedst i rollen som telemarketingsmedarbejder. Det er ofte den lidt friske og overgearede type, som ikke l�gger s� meget i at f� et nej 9 ud af 10 gange i l�bet af en dag. Det er ogs� derfor at mange mennesker ikke bryder sig om at f� et opkald fra et telemarketingbureau, da de f�ler at de bliver prakket noget p�.

Men uanset om medarbejderens intentioner er et salg eller om det blot handler om en m�debooking, s� kr�ver det at medarbejderen har styr p�, hvem han har ringet til. Derfor benytter alle telemarketingbureauer et telemarketingsystem, til at holde styr p� dette. Man kan selvf�lgelig bare bruge et regneark, men der er ikke nogen tidslinje i et regneark, s� derfor vil det v�re n�dvendigt at tilf�je nye datoer hele tiden. Der er mange gode features ved et telemarketingsystem. Blandt andet er der en kalenderfunktion, s� man kan tilf�je hvorn�r man skal ringe tilbage til folk, hvis de nu ikke har taget telefonen eller hvis de beder om at man ringer tilbage p� et andet tidspunkt.

Hvis du s�ger job et job som telemarketings�lger, s� skal du blot v�re opm�rksom p� om det er et job du kan holde ud i l�ngden. Der g�res ofte meget for de medarbejdere der s�ger s�dan en stilling. Der er mange aktiviteter og pauser lagt ind i arbejdsdagen, da det kan v�re liges� h�rdt, som at st� ved et samleb�nd p� en fabrik, men til geng�ld er l�nnen og personalegoderne s� meget bedre hos et telemarketingbureau. Det er n�sten kun unge mennesker der er under uddannelse, som arbejder med telemarketingsalg. En af grundene til at disse jobs findes og der altid opst�r nye telemarketingbureauer er, at der er et behov for at f� fat i nye kunder konstant. Telemarketingbureauernes kunder har ikke mange andre muligheder for at n� direkte ud til potentielle kunder end de har via direct sales, som det ogs� hedder. Man m� nemlig ikke sende mails til folk uden at have f�et lov af dem f�rst. Derfor bliver man n�dt til at ringe til dem, hvis man vil i kontakt med dem for at f� lov til at sende noget.

Hvis du p� noget tidspunkt har arbejdet p� et telemarketingbureau og du har f�et n�se for hvor meget man kan tjene p� disse kunder, s� har du m�ske f�et lyst til at oprette dit eget telemarketingsbureau. I s� fald skal du finde ud af hvilket program du skal bruge som telemarketingssystem. Her er det vigtigt at du ikke g�r p� kompromis fra starten af, da systemet er hovedpuls�ren i virksomheden. Dine medarbejdere vil komme og g�, men dit system til at holde styr p� kunderne skal til enhver tid best�.

Og hvis du kan f� et system, der er s� ensrettet for alle dine medarbejdere, at de holder sig til de samme svarmuligheder og samtidig kan overtage for hinanden ved blot at l�se de sm� kommentarer, der er p� hver kundekontakt, s� mindsker du ogs� opl�ringen for dine nye medarbejdere. Det bliver dermed b�de sjovere for medarbejderne at v�re p� arbejde og det bliver sjovere for dig, da din indtjening vil �ges.

Skal du arbejde p� et telemarketingbureau eller har du t�nkt p� at starte et bureau op selv, s� v�r altid opm�rksom p� ovenst�ende for at komme godt i gang. L�s mere om telemarketingsystemer her.